LUSH oznamuje konec používání umělých třpytek ve svých produktech
{phocagallery view=category|categoryid=950|imageid=2768|float=left}Kosmetická značka Lush je proslulá svými originálními produkty do vany: pěnami a šumivými balistiky mnoha tvarů, barev a vůní. Nejenže krásně provoní koupel, ale díky nim jsou chvíle strávené v koupelně i velkou zábavou. Jsou zdobené konfetami, kytičkami, cukrovými ozdobami a některé jsou dokonce vícevrstvé s překvapením uvnitř.
{phocagallery view=category|categoryid=950|imageid=2767|float=right}Některé z produktů obsahují třpytky, které byly zatím kvůli nedostupnosti jiných materiálů vyráběny z umělé hmoty. K hlavním filozofiím značky patří již od samotného počátku šetrnost k životnímu prostředí, a proto se Lush neustále snažil najít alternativy k těmto umělým složkám, které jsou sice hezké na pohled a zákazníci je milují, ale nejsou biologicky odbouratelné.
Lush nyní s radostí oznamuje, že plastovým třpytkám konečně odzvonilo! Díky inovacím na světovém trhu bude umělá hmota nahrazena jinými přírodními a rozložitelnými surovinami, jako je například agar - přírodní polysacharid s vysokou gelující schopností, který se vyrábí z červených mořských řas. Výsledkem budou čistší lidé i čistější životní prostředí.
Lush spolupracuje již řadu let s organizacemi Surfers Against Sewage a Marine Conservation Society, které se snaží o likvidaci a omezení odpadu plujícího z řek do moří a oceánů, kde páchá veliké škody na fauně a flóře. Proto je i tento krok s omezením používání plastových materiálů dalším z mnoha přirozených posunů značky směrem k ještě větší ekologičnosti. Dr. Sue Kinsey z Marine Conservation Society k tomu dodává: „Mikroplasty jsou rostoucím problémem v našich mořích a oceánech. Rozhodnutí Lush odstranit plastové třpytky z produktů je skutečně velmi prospěšným rozhodnutím do budoucna. Je to pozitivní krok společnosti, která dala na mnohé rady a pochopila hrozivý dopad, kterou používání umělých hmot může vyvolat. Tento krok je také jasným poselstvím k zákazníkům, kteří se snad pokusí učinit správná rozhodnutí i v jiných oblastech svého nakupování. Je to velký krok vpřed a doufám, že přesvědčí i další společnosti o tom, aby učinily totéž."