Kolekce Dunhill pro podzim a zimu 2009/10
Aktuální kolekce značky Dunhill pro podzim a zimu je debutem jejího nového kreativního ředitele Kima Jonese, jehož úkolem je vnést do tohoto tradičního anglického módního domu svěží vítr. Osmadvacetiletý Jones, absolvent prestižní londýnské školy Central Saint Martins, byl v roce 2006 oceněn titulem Britský návrhář roku. Kromě vlastní značky navrhoval pro Mulberry, Alexander McQueen, Umbro či Louis Vuitton a působil jako módní redaktor a stylista magazínů i-D, Dazed & Confused, Another Magazine nebo Arena Homme +.
Kim Jones se při tvorbě podzimní kolekce nechal inspirovat archivem značky. „Je opravdu snadné čerpat inspiraci z bohatého odkazu tohoto módního domu. Ten je sice do velké míry konvenční, ale způsobem, který je mi blízký. Alfred Dunhill byl totiž novátor s velmi moderním přístupem k životu,“ dodává. Alfredova otevřenost jej inspirovala při experimentování s vysoce funkčními materiály: mongolským kašmírem, vintage kůží, nylonem, který vypadá jako vlna, nebo jihoafrickým mohérem s neobyčejnou schopností v létě chladit a v zimě hřát. Podzimní kolekce ve střízlivé paletě bílé, modré a šedé je zaměřena spíše na formální módu, nicméně v moderním pojetí: mohérové blejzry se zkrácenou délkou, saka bez klop nebo se zkrácenými rukávy, bílé košile s ručně malovanými detaily. Zaujmou pásky ze žraločí kůže, voděodolný balonový plášť s podšívkou potištěnou mapou Londýna z roku 1893 nebo teplý vlněný kabát s kolíčky místo knoflíků, jež byly ručně vyřezány z mamutích klů. Na tašky a menší kožené doplňky byla použita kůže s efektem dřeva.
I tuto sezonu je tváří reklamní kampaně anglický herec Jude Law. Fotograf Greg Williams jej zachytil při práci na place britských filmových studií Shepperton.
Kolekce Dunhill pro podzim a zimu 2009/10 je v prodeji v butique Dunhill, Pařížská 14, Praha 1.