Y-3 podzim/zima 2016 REBELLION
Značka adidas a Yohji Yamamoto společně vynalezli toto módní odvětví a nyní se rozhodli, že je načase ho objevit znovu.
Pro sezónu podzim/zima 2016 se Y-3 ponořil do základní estetiky vzpurné moderny s přísným industriálním nádechem. Kolekce byla představena na pařížském fashion weeku mužské módy v podzemních a intimních prostorech Entrepote Eiffel 24. ledna 2016 a snoubí v sobě dva stylistické milníky z devadesátých let – kulturu rave a minimalismus. Ty nově využívá a představuje současný pohled na sportovní styl.
Kolekce Y-3 byla poprvé uvedena v roce 2003 a již od svého startu odvážně ukazovala technický zázrak. V této sezoně Yohji Yamamoto opět zdůraznil svůj nepopiratelný vliv na módu a ukázal temnější a agresivnější rukopis na štíhlých, protáhlých a mocných siluetách. Jde o střet klasicismu a minimalismu, což dělá tuto kolekci nebývale silnou. Barevná paleta se omezila na hru s černou a bílou barvou a dále na odstíny šedé a občasné zásahy oranžové a tyrkysové. Použité materiály dokreslují industriální náladu a efekt jednoduchosti.
Tuto sezónu Yamamoto rozdělil kolekci do čtyř odlišných příběhů:
REBUILD: Nadčasový Yamamoto znovu ukazuje rafinované krejčovství drsnými a zároveň naivními DIY nápady, například neobvyklým použitím zipu, a tvoří tak rozdělení mezi klasicismem a minimalismem.
60 FEET TALL: Sebejistý rockově energický styl inspirovaný devadesátými léty. Úzké kožené kalhoty a vzorová košile přivádí tento model do extrémů.
INDUSTRIAL SPORTS: Náladový pohled na moderní sportovní styl: je prašný a neuspořádaný, ale zároveň neslevuje ze své technické pokrokovosti a sází na čisté linie.
FUTURE SPORT: Návrat ke kořenům Y-3: tedy stylu a inovacím. Zde využitá průlomová látka reaguje na teplo tím, že mění barvu z černé na šedou nebo z černé barvy na oranžovou a vytváří složité mramorové vzory.
Kolekce obuvi představuje novou a rafinovanou verzi klasických Qasa a technologie adidas Boost a zároveň nabízí nové futuristické tvary s minimální konstrukcí a netradičním drážkováním. Výsledkem je pak čistší, rychlejší a moderněji vypadající bota, která bude určovat budoucnost sportovního stylu.
Kolekci obuvi bude možné nově zakoupit i v České republice na prodejně Footshop (Bubenská 1, Praha 7). S oficiálním zahájením prodeje bude spojen i event, který je pořádán 16. 8. přímo na prodejně Footshop.