Nová kolekce brýlí by Blake Kuwahara v Žilka Optik Studiu
{phocagallery view=category|categoryid=2102|imageid=6845|float=left}Blake Kuwahara, oslavovaný designér brýlí, optometrista a člen prestižní rady amerických módních návrhářů (CFDA), debutoval stejnojmennou kolekcí brýlí, kterou představil na výstavě Vision Expo West v Las Vegas 2014. Odvaha experimentovat a inovovat přitáhla ke Kuwaharovi pozornost magazínů Vogue, Elle, Bazaar, GQ, In Style a Esquire. Buzz Magazin ho zařadil mezi "100 cool lidí v Los Angeles". Nedávno byl uveden na seznamu "100 nejdůležitějších lidí optického průmyslu". Vrcholem byl zisk ocenění poroty Silm d'Or za nelepší design brýlí 2015.
Kuwahara, absolvent architektury a nábytkového designu, získal mezinárodní věhlas jako průkopník nových výrobních a technologických procesů při výrobě brýlí. V aktuální kolekci prezentuje sedm nových stylů na sezónu 2016, z nichž každý byl vytvořen integrací dvou kompletně odlišných siluet. Objevuje dichotomii klasických a nečekaných tvarů. Spojuje dvě odlišné siluety brýlí v jeden celek bez mezer a švů. Při volbě barevné palety vychází z odstínů dřevěného uhlí, které není kompletně černé, podzimních odstínů žita a bílého ořechu.
„Využívám tvary a formy známé z přírody, ale interpretuji je zcela novým způsobem. Mým cílem bylo vytvořit strukturu, rozměr a napětí prostřednictvím integrace dvou různých siluet. Vzal jsem přirozené tvary a zapouzdřil je do netradiční podoby,“ podotkl ke své kolekci Blake Kuwahara. Oříškem bylo vyrovnat odlišné pnutí a smršťování obou dílů. Výsledkem složitých propočtů je výrobní proces, zahájený technologií laminace, která trvá dva měsíce. Pak přichází na řadu řezání a leštění. Pozornost je věnována nejen tomu, jak brýle vypadají, ale také, jaký pocit navozují v ruce. Stěžejky stranic jsou zkosené do 45 stupňů, takže je skryt spoj stranice s obrubou a nevzniká mezera mezi brýlemi a stranicemi. Šroubky jsou potaženy nylonem, aby se předešlo jejich povolení. Logo, přesněji řečeno erb Kuwaharovy rodiny, je ze supertenké kovové destičky, na koncovce stranice pečlivě vsazené do krystalického epoxidu.
Brýle Blakea Kuwahary jsou v prodeji výhradně v prémiových optikách, vybraných na základě přísných kritérií s cílem oslovit vyznavače malosériově vyráběných designových produktů. „Chci, aby se v mé kolekci odrážel můj vlastní cit pro estetiku, která je efektivní, moderní, oduševnělá a řemeslně bohatá,“ říká Blake Kuwahara. „Jsem v rozpacích říci, že tento projekt začínal jako většina věcí v mém životě – poháněn estetikou a sobectvím.“
Blake Kuwahara, zakladatel multidisciplinární agentury Focus Group West, si nejdříve vysloužil respekt a uznání jako designér značky KATA Eyewear brand, spolupracoval také na kolekcích brýlí značek John Varvatos, Carolina Herrera, Isaac Mizrahi, Behnaz Sarapfour, Hanae Mori a Coach. Mezi jeho stálými klienty jsou Brad Pitt, Sandra Bullock, Charlize Theron, Halle Berry, Robert Downey Jr., Will Smith, Jeremy Piven, Samuel L. Jackson, Slash či Gwyneth Paltrow.
Kuwahara získal za svou práci několik prestižních ocenění, například Best of Category in Consumer Products (I. D. magazine), Silm d'Or – Prix Special Journalists de Mode a aktuálně letos v září Silm d'Or Award za brýlovou obrubu Kahn.
{phocagallery view=category|categoryid=2102|limitstart=0|limitcount=0}