Zdravé dny pro zaměstnance se firmám vyplatí
{phocagallery view=category|categoryid=53|imageid=98|float=left}Investice do zdraví zaměstnanců se dříve či později zúročí v podobě snížení nemocnosti a s tím spojených nákladů, které rozhodně nejsou zanedbatelné. Firemní plány proto stále častěji počítají s preventivními zdravotními programy. „Zdravé dny pravidelně pořádáme především pro zahraniční korporace, ale zájem už projevilo i několik českých firem," potvrzuje aktuální trend Monika Divišová, zkušená výživová poradkyně. Spolu se svým týmem patří k průkopníkům profesionálního wellness koučinku u nás.
„Při těchto příležitostech často řeším problém manažerů, kteří jsou z pohledu medicíny naprosto zdraví, ale přesto ztrácejí výkonnost, cítí se stále unavení, absolutně bez energie. Snažím se nebourat pilíře jejich života, nevytýkat, že moc pracují, že mají ubrat, protože mnohdy jim okolnosti nedovolí zvolnit pracovní tempo. V první řadě detailně probereme stravovací návyky a mnohdy stačí jednoduchá úprava jídelníčku, správné rozložení vhodných potravin s ohledem na individuální denní režim," vysvětluje Monika Divišová a přidává i konkrétní tip: „Například místo ranního kafe s koblihou nabídneme zdravější varianty rychlé snídaně, které podstatně lépe nastartují organismus do nového dne."
Jednodenní školení, tzv. Zdravé dny, které se konají přímo v sídle firmy, zahrnují seminář zaměřený na zásady zdravého životního stylu v češtině nebo angličtině, osobní konzultace a především řadu praktických rad - například výběr z hlediska zdravé výživy vhodné restaurace v blízkosti firmy i s doporučením konkrétních jídel z menu nebo oblíbená ukázka vaření zdravých pokrmů, které si každý může snadno připravit doma. „Lidé vědí, že je třeba změnit stravovací návyky, ale už netuší odkud a jak se do toho pustit, obávají se radikálních změn, které velmi často nejsou ani zapotřebí. Vysvětlíme jim, jak bez složitých příprav a komplikovaných návodů nové, zdravější návyky začlenit do každodenního života a trvale tak zlepšit tělesnou a v souvislosti s tím i psychickou kondici. Ve výsledku tak profituje celá firma," dodává Monika Divišová.