Společnost Lindex byla vyhlášena módním řetězcem roku
Společnost Lindex získala nejprestižnější ocenění, jež je ve Švédsku udělováno módním řetězcům. Titul „Módní řetězec roku“ jí byl udělen na slavnostním galavečeru módního průmyslu, který se konal na stockholmské radnici v polovině listopadu. Společnost Lindex obdržela prestižní ocenění díky svým výborným výsledkům v oblasti ziskovosti, expanzi do zahraničí i svému vytříbenému citu pro elegantní módu. Švédský módní řetěz Lindex navíc získal cenu za „Nejlepší koncepci interiérového designu roku“.
Módní ceny Habit Fashion Awards jsou nepochybně největší událostí módního průmyslu. Jejich hlavní myšlenkou je vyzdvihnout, odměnit a motivovat všechny hráče na poli módy. Společnost Lindex dosud ocenění „Módní řetězec roku“ neobdržela.
– Je naprosto úžasné, že se nám podařilo toto ocenění získat. Je uznáním našeho ohromného úsilí, jež jsme ve společnosti Lindex v posledních letech vynaložili. Rok 2009 byl pro nás fantastickým rokem. Naši zákazníci si stále cení naší nabídky a podařilo se nám nalézt přístup, který se nám více než osvědčil v mezinárodním světě módy,“ říká Göran Bille, generální ředitel společnosti.
V průběhu několika málo let se ze společnosti Lindex stala expandující a mezinárodně úspěšná módní firma, jež po celou dobu usiluje o zvyšování pomyslné laťky ve světě módy. Úspěšně se jí daří nejen udržet stávající zákazníky, nýbrž i získávat nové. Během podzimu Lindex rozšířil svůj sortiment výrobků dalšími investicemi v oblasti návrhářství a designu. Zkušená návrhářka Ewa Larsson kupříkladu vytvořila pro Lindex exkluzívní a limitovanou módní kolekci. Letošní kolekci pro kampaň Rosa Bandet (Růžová stužka) Švédské společnosti pro boj proti rakovině navrhla Emma Wiklund, z jejíž návrhářské dílny rovněž pochází vlastní firemní kolekce Lindex, která je trefně nazvaná Pink Collection (Růžová kolekce).
Odůvodnění poroty pro udělení ocenění „Módní řetězec roku“:
společnost Lindex se stala předním módním řetězcem v severní Evropě, nabízejícím módu pro děti, ženy a také kosmetiku. Sortiment výrobků stabilně stoupá na stupnici módy směrem vzhůru, ale přitom si módní řetězec úspěšně uchovává širokou klientskou základnu. Tento modrožlutobílý řetězec obchodů s módou navíc podporuje ekologické aktivity a prodej bio oděvů. V posledních letech kromě toho dosáhl výborných výsledků v oblasti ziskovosti i rapidní expanze a vytyčil si za cíl zdvojnásobit do pěti let počet svých obchodů.